Najlepsze zajęcia dla dzieci w Gliwicach!
Programowanie dla dzieci w wieku 10-12 lat
Oferta na rok szkolny 2022/23
PROGRAMOWANIE Grupa wiekowa: 10-12 lat
Podstawy programowania blokowego – poziom I
(Kodu Game Lab, Scratch)
Czas zajęć: zajęcia 90 – minutowe raz w tygodniu
Opłaty: 240 zł / miesiąc (4 zajęcia w miesiącu)
Zniżki:
– 10% zniżki dla każdego z rodzeństwa, uczęszczającego w tym samym terminie.
– 10% zniżki dla posiadaczy karty „Duża Rodzina”.
– 10% zniżki na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.
Zniżki nie łączą się ze sobą.
- Zajęcia przeznaczone dla dzieci, które rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem.
- Tworzenie gier, interaktywnych historii i animacji z wykorzystaniem programowania obiektowego w programach Kodu Game Lab i Scratch.
- Podstawowe zasady kodowania.
- Poznanie pojęć: program, zmienna, warunek, algorytm, pętla.
- Zajęcia rozwijają wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie i kreatywność
Program kursu: Podstawy programowania blokowego – poziom I
- Wprowadzenie do Kodu Game Lab – Zapoznajemy się programem Kodu Game Lab, omawiamy do czego służą dane narzędzia. Tworzymy pierwszy projekt, który polega na stworzeniu dowolnego świata oraz zaprogramowaniu sterowania wstawionego przez nas obiektu.
- Wyścigi -Uczymy się jak programować bota, żeby poruszał się po zadanej przez nas ścieżce. Omawiamy ważne ustawienia postaci, takie jak współczynnik prędkości czy przyspieszenia. W ramach zajęć tworzymy wyścigi z przeciwnikami poruszającymi się po własnych ścieżkach.
- Tor z przeszkodami – Tworzymy tor przeszkód wraz z odpowiednio zaprogramowanymi przeszkodami. Uczymy się jak działają elementy takie jak wiatraki lub wyrzutnie rakiet.
- Labirynt – Poznajemy narzędzie “magiczny pędzel”, dzięki któremu można podnosić i opuszczać teren danego rodzaju. Wykorzystując to narzędzie, tworzymy labirynt z przeciwnikami, których zadaniem jest odbieranie graczowi punktów życia. Wygrana następuje po zetknięciu się z elementem oznaczającym metę jednocześnie posiadając odpowiednią liczbę punktów.
- Crossy Road – Tworzymy grę Crossy Road, która polega na przejściu przez równoległe drogi pełne przeszkód i ruchomych robotów. Uczymy się jak wykorzystać dźwięki, unieruchomić dowolny element oraz zainicjować wybuch.
- Nocna wyprawa – Omawiamy ustawienia świata, takie jak oświetlenie lub niebo, dzięki którym możemy nadać lepszy charakter naszej grze. Na zajęciach tworzymy klimatyczną nocną grę z krążącym światłem wokół gracza.
- Transformers – Tworzymy grę, w której nasz obiekt będzie zmieniał swój wygląd w zależności od ustalonych i zaprogramowanych czynników. W momencie zaistnienia warunku będzie następowała zamiana naszego bota w inny obiekt.
- Hokej – Tworzymy grę w hokeja, gdzie przeciwnik automatycznie porusza się za krążkiem i przy zderzeniu wyrzuca go w stronę bramki. W programie implementujemy rozbudowany warunek wygranej, mając na uwadze możliwość remisu.
- Obrona zamku – Tworzymy grę typu Tower Defense, w której fabryka tworzy klony zaprojektowanych przez nas postaci. Klony poruszają się po wybranej ścieżce i ich zadaniem jest dotarcie do końca planszy. Programujemy przeszkody takie jak wyrzutnie rakiet do obrony zamku.
- Platformówka – Tworzymy grę platformową, która polega na przejściu do mety skacząc po platformach o różnych kształtach znajdujących się na różnych wysokościach. Poznajemy nową funkcję pozwalającą na gwałtowne zatrzymanie gracza nawet w powietrzu.
- Kodu na sportowo – Tworzymy serię gier sportowych, takich jak skoki narciarskie, rzuty karne oraz piłkę nożną. Każdą grę rozpoczynamy od zaprojektowania odpowiedniego świata, na przykład skoczni czy boiska. Każda gra wymaga programu, który implementuje zasady danej gry.
- Żyjące miasteczko – Tworzymy prostą symulację świata rzeczywistego. Korzystając z odpowiednich narzędzi wprowadzamy cykl dnia i nocy oraz możliwość komunikacji z botami, które potrafią samowolnie spacerować po mapie.
- Agar.io – lekcja poświęcona popularnej grze agar.io. Tworzymy grę na wzór agar.io w której określamy warunek, kiedy nasz obiekt ma rosnąć punktowo i zjeść przeciwnika, a kiedy to przeciwnik może zjeść nas.
- Powtórzenie – Lekcja kończąca serię zajęć z Kodu Game Lab. W ramach zajęć wykonujemy cztery ćwiczenia powtórzeniowe, a na koniec tworzymy własną grę. Projekt będzie zawierał dowolne programy oraz funkcje, których nauczyliśmy się podczas zajęć.
- Projekt własny – Lekcja na której uczestnicy wykorzystując zdobytą wiedzę tworzą swój własny projekt gry. Każdy uczestnik zaprezentuje i omówi stworzoną przez siebie grę.
- Wprowadzenie do Scratch – Wprowadzenie do programowania blokowego w Scratch’u. Przeglądamy opcje oraz funkcje środowiska. Piszemy pierwszy program polegający na zjedzeniu sera przez mysz, którego broni kot. W ramach projektu poznajemy podstawowe bloki oraz pętle.
- Malowanie i rysowanie – Poznajemy nowe bloki, które pozwolą nam na korzystanie z funkcji pisaka. Uczymy się jak korzystać z klawiatury oraz w jaki sposób aktywować duszka poprzez kliknięcie.
- Crossy Road – Uczymy się czym są współrzędne w programowaniu oraz w jaki sposób możemy je wykorzystać. W ramach zajęć piszemy grę Crossy Road, która polega na wymijaniu przeciwników w drodze do mety.
- Labirynt – Za pomocą nowo poznanych bloków, uczymy się jak przesyłać między duszkami komunikaty oraz umożliwiamy duszkom reagowanie na kolory za pomocą czujników. W ramach zajęć piszemy prostą grę polegającą na przejściu labiryntu.
- Grawitacja – Na zajęciach omawiamy jak opisać za pomocą bloków mechanizm grawitacji oraz skoku. Tworzymy prostą grę platformową z wykorzystaniem wcześniej poznanych mechanizmów.
- Dinozaur – Poznajemy bloki operatorów arytmetycznych oraz logicznych. Uczymy się jak stworzyć prostą animację korzystając z kostiumów duszków. W ramach zajęć tworzymy grę ze skaczącym T-Rexem, znaną z przeglądarki google chrome.
- Mag Losujący – Poznajemy czym są zmienne oraz liczby pseudolosowe w programowaniu. Tworzymy prostą grę polegającą na odgadnięciu jaką liczbę wylosował program.
- Super Mario – Tworzymy klona gry Mario Bros, czyli prostą grę platformową. W naszym projekcie przedstawiamy ruch z trochę innej perspektywy. W tej grze gracz nie będzie się poruszał, a głównie tło znajdujące za nim.
- Spadające gwiazdki – Uczymy się korzystania z myszki oraz jej współrzędnych. Tworzymy prostą grę polegającą na łapaniu spadających gwiazdek na paletkę, która porusza się zgodnie z ruchem myszki. Dodajemy licznik punktów oraz punktów życia.
- Kosmiczna przygoda – Poznajemy możliwość klonowania duszków wraz z ich programami w czasie działania programu. Wykorzystujemy tą funkcję podczas tworzenia gry polegającej na zestrzeleniu jak największej ilości asteroid za pomocą sterowanego przez nas statku.
- Wyścigi samochodowe – Tworzymy grę wyścigi samochodowe. Wykorzystując zmienne określamy, jak ma zmieniać się prędkość w czasie działania programu.
- Zawody lekkoatletyczne – Uczymy się w jaki sposób można sprawniej segregować i korzystać z większej ilości danych za pomocą list. Tworzymy wyścigi lekkoatletyczne duszków. Na bieżąco wyświetlamy czas każdego uczestnika korzystając właśnie z listy.
- Flappy Bird – Tworzymy grę Flappy Bird polegającą na utrzymaniu oraz jednocześnie omijaniu przeszkód. Za pomocą spacji podskakujemy do góry pokonując siłę grawitacji, o której była mowa na wcześniejszych zajęciach.
- Agar.io – Tworzymy grę Agar.io, która polega na zjedzeniu jak największej ilości grzybków i przeciwników, dzięki którym zwiększamy swój rozmiar. Przeciwnika możemy zjeść dopiero wtedy, kiedy gracz będzie od niego większy. Pracujemy nad poprawnym korzystaniem ze zmiennych, operacji arytmetycznych oraz liczb pseudolosowych.
- Breakout – Tworzymy grę Breakout, która polega na zniszczeniu ściany składającej się z pojedynczych bloków. Pracujemy nad sprawnym korzystaniem z klonowania duszków.
- Podsumowanie i projekt własny – Lekcja na której wykorzystujemy zdobytą wiedzę i tworzymy swój własny projekt gry. Każdy uczestnik zaprezentuje i omówi stworzoną przez siebie grę.
Oferta na rok szkolny 2022/23
PROGRAMOWANIE Grupa wiekowa: 10-12 lat
Podstawy programowania tekstowego – poziom II (MakeCode, JavaScript)
Czas zajęć: zajęcia 90 – minutowe raz w tygodniu
Opłaty: 240 zł / miesiąc (4 zajęcia w miesiącu)
Zniżki:
– 10% zniżki dla każdego z rodzeństwa, uczęszczającego w tym samym terminie.
– 10% zniżki dla posiadaczy karty „Duża Rodzina”.
– 10% zniżki na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.
Zniżki nie łączą się ze sobą.
- Zajęcia dla wszystkich, którzy ukończyli jeden z kursów podstawowych programowania lub mieli do czynienia z programowaniem w środowisku blokowym (np. Scratch)
- Wymagana znajomość podstawowego słownictwa w języku angielskim na poziomie 4 klasy szkoły podstawowej – w środowisku MakeCode pracujemy w na interfejsie w j. angielskim, przyswajając przy okazji słownictwo charakterystyczne dla świata programistów.
- Wprowadzenie w tajniki programowania tekstowego – zajęcia mają na celu przejście z programowania blokowego na programowanie tekstowe jako właściwą formę użyteczną i docelowo wykorzystywaną w procesie programowania.
- Zajęcia prowadzone na platformie MakeCode, która umożliwia jednoczesne programowanie gier i animacji w trybie blokowym oraz kodowanie w języku JavaScript lub Python.
- Tworzenie programów częściowo w formie blokowej, częściowo w tekstowej.
Program kursu: Podstawy programowania tekstowego – poziom II
- Wprowadzenie – Wprowadzenie do zajęć, zapoznanie się z platformą Makecode oraz stworzenie pierwszej prostej gry polegającej na łapaniu jedzenia na czas.
- Rysowanie kształtów – Zajęcia polegająca na zapoznaniu się z rysowaniem obiektów, kolorowaniu pojedynczych pikseli oraz wykorzystywaniu tych rysunków do tworzenia Sprite’ów.
- TileMap – Poznajemy klasę TileMap pozwalającą na tworzenie większych terenów, które można wykorzystać w grach z otwartym światem
- Labirynt – Wykorzystując klasę TileMap tworzymy labirynt, gdzie napotkamy duchy, z którymi będziemy musieli walczyć.
- Pong – Własna wersja klasycznej gry Pong.
- Dance Party – Tworzymy grę polegającą na rytmicznym klikaniu przycisków zgodnie z sekwencją wyświetlaną na ekranie.
- Fizyka – zabawa ruchem i tarciem – Poznajemy w jakiś sposób można implementować proste prawa fizyki w naszych grach i animacjach.
- Tablice – walka z duchami – Poznajemy pierwszą strukturę danych wykorzystywaną w programowaniu czyli tablice.
- Bricks – Tworzymy własną wersję gry polegającej na odbijaniu piłki i rozbijaniu ścianki zbudowanej z cegieł.
- Lądownik Kosmiczny – Gra polegająca na wylądowaniu statkiem kosmicznym na wygenerowanej platformie.
- Rzut Wolny – Tworzymy grę polegającą na próbie kąta wyrzutu piłki w taki sposób, żeby trafiła do kosza.
- Hopper – Gra polegająca na przeskakiwaniu przez przeszkody królikiem.
- Flappy Bird – Własna wersja słynnej gry Flappy Bird polegającej na przelocie ptaka między przeszkodami.
- Icy Tower – Własna wersja słynnej gry Flappy Bird polegającej na przelocie ptaka między przeszkodami.
- Platformówka – Tworzymy pierwszą grę platformową z wykorzystaniem klasy TileMap.
- Asteroid Shooter – Statek strzelający do przelatujących asteroid.
- Temple Run – Bieg między przeszkodami.
- Snake – Tworzymy grę Snake z wykorzystaniem tablic.
- Praca w konsoli – Poznajemy na czym polega praca w konsoli i jak ją można wykorzystać.
- Galuga – Gra polegająca na zestrzeleniu nadlatujących duchów za pomocą samolotu bojowego.
- Bouncer Bucket – Łapiemy spadające odbijające się piłki.
- Paint Brush – Ciekawa animacja stworzona za pomocą nadaniu rysikowi przypadkowych przyspieszeń.
- Zapamiętywanie Sekwencji – Gra polegająca na zapamiętaniu wyświetlanej sekwencji kart pokazanych w grze.
- Bubble Sort – Omawiamy prosty algorytm sortowania Bubble Sort. Sortujemy elementy tablicy.
- Bubble Sort – animacja – Wykorzystując poznany algorytm sortowania tworzymy animację przedstawiającą jego działanie.
- Tablice dwuwymiarowe – Kółko i Krzyżyk cz.1 – Część pierwsza tworzenia gry w Kółko i Krzyżyk. Gra polega na wykorzystaniu tablic dwuwymiarowych
- Tablice dwuwymiarowe – Kołko i Krzyżyk cz. 2 – Część druga tworzenia gry w Kółko i Krzyżyk. Warunek wygranej.
- Pi Monte Carlo – Ciekawa metoda określania wartości liczby PI polegająca na obliczeniu liczby kropek wewnątrz kwadratu i ćwierć okręgu o tych samych wymiarach.
- Gra w życie cz. 1 – Ciekawa gra matematyczna, która bazuje na prostych zasadach wyznaczonych przez brytyjskiego matematyka Johna Conway’a.
- Gra w życie cz. 2 – Część druga i zakończenia tworzenia „Gry w życie”.
- Znajdź pary cz. 1 – Gra polegająca na odnalezieniu par Sprite’ów w przedstawionej tablicy dwuwymiarowej.
- Znajdź pary cz. 2 – Zakończenie projektu „Znajdź pary”.
- Zajęcia Projektowe cz. 1 – sekwencja Fibonacci – Pierwsza lekcja projektowa polega na stworzeniu animacji przedstawiającej sekwencję Fibonacciego lub dowolnego innego programu wybranego przez ucznia.
- Zajęcia Projektowe cz. 2 – Boks – Druga lekcja projektowa – gra w Boks, czyli stworzenie gry polegającej na walce z autonomicznym przeciwnikiem lub innej dowolnej gry.
Oferta na rok szkolny 2022/23
PROGRAMOWANIE Grupa wiekowa: 10-12 lat
Tworzenie gier 2D – poziom II (Unity 3D)
Czas zajęć: zajęcia 90 – minutowe raz w tygodniu
Opłaty: 240 zł / miesiąc (4 zajęcia w miesiącu)
Zniżki:
– 10% zniżki dla każdego z rodzeństwa, uczęszczającego w tym samym terminie.
– 10% zniżki dla posiadaczy karty „Duża Rodzina”.
– 10% zniżki na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.
Zniżki nie łączą się ze sobą.
- Zajęcia dla wszystkich, którzy ukończyli jeden z kursów podstawowych programowania lub mieli do czynienia z programowaniem w środowisku blokowym (np. Scratch)
- Wymagana znajomość podstawowego słownictwa w języku angielskim na poziomie 4 klasy szkoły podstawowej.
- Unity 3D to doskonałe narzędzie do tworzenia gier 2D i 3D (powstały na nim gry takie, jak: Pokemon Go, Subnautica, Rust, Hearthstone, Kerbal Space Program, Valheim, League of Legends: Wild Rift, Fall Guys: Ultimate Knockout.). Silnik Unity to także aplikacje mobilne (Android, iOS), wirtualna i rozszerzona rzeczywistość oraz aplikacje webowe.
- Roczny kurs to zaznajomienie z edytorem oraz tworzenie projektów na bazie gotowych elementów graficznych i programistycznych komponentów.
- Po ukończonym kursie będziesz sprawnie poruszać się po silniku, znał podstawy jego systemów oraz profesjonalną terminologię. Będziesz potrafił stworzyć własną interaktywną grę lub aplikację.
Program kursu: Tworzenie gier 2D – poziom II
- Wprowadzenie do Unity – Zapoznanie się z edytorem, przedstawienie poszczególnych części edytora, stworzenie pierwszej mapy labiryntu.
- Labirynt – Skupienie się na zagadnieniu komponentów, budowanie pierwszej prostej gry w oparciu o gotowe komponenty – składanie jak z klocków.
- Labirynt w kolorze – Rozbudowa projektu o nowy poziom, wprowadzenie nadawania kolorów elementom gry.
- Generowanie poziomu – Na podstawie gotowego komponentu do generowania poziomu w grze platformowej uczniowie będą zagłębiać oraz utrwalać wiedzę z używania komponentów, zależności między nimi oraz parametryzacji.
- Space shooter – Projekt gry do złożenia z gotowych elementów – komponentów, grafik, gracza, przeciwników. Wprowadzenie do prefabów w Unity.
- Space shooter rozłożony na czynniki pierwsze – Analiza stworzonego na poprzednich zajęciach projektu. Poznanie języka C# na przykładach użycia.
- Wyścigi – Dwuwymiarowy projekt gry wyścigowej z przeciwnikiem poruszającym się po gotowej ścieżce. Manipulowania parametrami dla uzyskania najlepszych efektów.
- Arkanoid – Klasyczna gra – do złożenia z gotowych elementów plus drobne ingerencje w skrypty.
- Space invaders – Klasyczna gra – do złożenia z gotowych elementów plus drobne ingerencje w skrypty.
- Snake – Klasyczna gra – do złożenia z gotowych elementów plus drobne ingerencje w skrypty.
- Pong – Klasyczna gra – do złożenia z gotowych elementów plus pierwsze podejście do pisania własnego kodu.
- Icy tower – Gra skupiająca się na generacji przeszkód dla gracza – zabawa gotowym algorytmem – składanie go z klocków plus ustawienie parametrów.
- Flappy bird – Próba stworzenia gry trudnej i jednocześnie możliwej do przejścia – fenomen gier trudnych opartych o prostą mechanikę.
- Clicker – Gra oparta niemal całkowicie o elementy interfejsu użytkownika – ćwiczenia właśnie tego aspektu.
- Crossy road – Hit gier mobilnych – odtworzenie go w ramach 2d oraz próba własnej analizy – z czego się składa gra.
- Programowanie wizualne – Bolt – Wprowadzenie w wizualne programowanie w Unity.
- Platformówka – W pełni własny projekt gry platformowej w oparciu o Bolt.
- Programowanie wizualne – Bolt – Więcej zaawansowanych zagadnień i węzłów w programowaniu wizualnym.
- NavMesh – Tworzenie prostego AI w oparciu o Unity NavMesh. Przeciwnicy odnajdują ścieżkę.
- Programowanie C# – Całe zajęcia poświęcone C#, ustandaryzowanie wiedzy poznanej na zajęciach, przejście prze podstawowe zagadnienia.
- Clicker 2 – Samodzielny projekt prostej gry, nacisk na programowanie.
- Programowanie C# – Skupienie się na relacji między klasami, na paradygmacie obiektowym.
- LEGO microgame – W oparciu o gotowe narzędzie edukatorskie w Unity wprowadzenie nowego sposobu pracy z obiektami.
- Platformer microgame – W oparciu o gotowe narzędzie edukatorskie w Unity kontynuacja innego sposobu pracy. Radzenie sobie z innym, ale podobnym podejściem do tworzenia.
- Projekt z użyciem Bolt – Własny projekt z użyciem programowania w Bolt.
- Projekt z użyciem C# – Ten sam projekt tylko po analizie, testach z użyciem Bolt – próba napisania w C#.
- Animacje sprite-ów – Zajęcia skupiające się na wizualnym aspekcie jak tworzyć animacje po klatkowe.
- Efekty cząsteczkowe – Poznanie komponentu odpowiedzialnego za efekty cząsteczkowe w 2d, nadanie lepszej jakości projektom.
- Oświetlenie 2d – Techniki oświetlenia w 2d, zabawa kolorem.
- Projekt podsumowujący – W pełni własny projekt z fazą pre-produkcji (przemyślenie projektu i ogólny zarys) przez produkcje do finalnego build`a na platformę Windows.
Dlaczego warto zaufać właśnie nam? Co nas wyróżnia?
- Dajemy możliwość PRÓBNEGO PRZETESTOWANIA ZAJĘĆ. Jeśli okaże się, że dziecko nie jest jeszcze na nie gotowe lub oczekiwało czegoś innego – nie pobierzemy za nie opłaty.
- Nasza umowa jest klarowna i przejrzysta i nie zobowiązuje do uczęszczania przez cały rok szkolny. Wypowiedzieć umowę można w dowolnym momencie, a wypowiedzenie obowiązuje od pierwszego dnia kolejnego miesiąca. Nie naliczamy żadnych kar za rozwiązanie umowy w trakcie roku szkolnego.
- Nie musisz podpisywać umowy przed zajęciami – zawieramy ją dopiero po pierwszych zajęciach, jeśli Ty i Twoje dziecko nabierzecie pewności, że są to zajęcia dla niego.
- System płatności jest przejrzysty, a ceny w przeliczeniu na godzinę zegarową zajęć są NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE NA RYNKU.
- Nie naliczamy opłat za dni wolne, święta, ferie, wakacje. Płacisz dokładnie za taką liczbę zajęć, jaka wypadnie w danym miesiącu.
- Oferujemy atrakcyjny SYSTEM ZNIŻEK (10%) dla rodzeństwa, dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny oraz zniżek na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.