Najlepsze zajęcia dla dzieci w Gliwicach! Programowanie dla dzieci w wieku 7-9 lat
Oferta na rok szkolny 2024/25
PROGRAMOWANIE Grupa wiekowa: 7-9 lat
Podstawy programowania blokowego – wstęp do programowania (Kodu Game Lab)
Czas trwania zajęć: 60 minut.
okres trwania: według opublikowanego harmonogramu grupy.
Opłaty: 10 stałych rat po 180 zł miesięcznie*
*pierwsza płatność do 5 dni od podpisania umowy.
Zniżki:
– 10% zniżki dla każdego z rodzeństwa, uczęszczającego w tym samym terminie.
– 10% zniżki dla posiadaczy karty „Duża Rodzina”.
– 10% zniżki na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.
Zniżki nie łączą się ze sobą.
- Zajęcia przeznaczone dla dzieci szkolnych, które mają ukończone 7 lat i podstawową umiejętność pisania, czytania i obsługi myszki (dziecko rozróżnia większość literek, nie musi płynnie pisać i czytać).
- Wprowadzenie najmłodszych dzieci w świat komputerów, programowania i kreatywnego tworzenia.
- Tworzenie własnej gry z elementami kodowania w programie „Kodu Game Lab„.
- Wszystkie komendy prezentowane są dodatkowo w formie piktogramów.
- Tworzenie pierwszych gier 3D oraz ich elementów składowych i scenariuszy.
- Każdy uczeń ma do swojej dyspozycji komputer, na którym pracuje od początku do końca.
Program kursu: Podstawy programowania blokowego – wstęp do programowania
- Wprowadzenie cz.1 – Wprowadzenie do Kodu Game Lab. Zapoznajemy się z programem i funkcjami. W trakcie zajęć wyjaśniamy jak tworzy się światy (mapy), a następnie jak je dostosować do swoich potrzeb za pomocą odpowiednich narzędzi.
- Wprowadzenie cz.2 – W trakcie zajęć wyjaśniamy jak dodaje się obiekty do światów, jak modyfikować ich podstawowe parametry, tak by pasowały do stworzonego świata oraz jak dokładniej zaprogramować obiekt gracza.
- Tor wyścigowy – Stworzymy mapę toru wyścigowego z metą. Zwracamy uwagę na określanie funkcji warunku, w postaci zwycięstwa i przegranej w grach.
- Berek – Stworzymy prostą mapę, po której będą poruszały się boty goniące gracza. Zderzenie z botem (interakcja) będzie kończyło rozgrywkę.
- Tor przeszkód – Stworzymy mapę z przeszkodami i nauczymy się wprowadzać ustawienia takie jak prędkość gracza, dalsze wykorzystanie czujników w grze, zmiana ustawień świata.
- Parkour – Stworzymy mapę z przepaściami, gdzie gracz będzie musiał skakać pomiędzy oddzielnymi wyspami. Programowanie warunków wygranej i przegranej. Wskazanie znaczenia na testowanie gier i dostosowywanie.
- Zbieranie jabłek – Stworzymy mapę wypełnioną jabłkami, które gracz musi zebrać by wygrać grę. Budowanie zaawansowanych instrukcji warunkowych, zliczanie punktów.
- Strzelnica – Stworzymy mapę symulującą strzelnicę. Będziemy uczyli się na temat ustawień punktów trafień, rodzajów, siły i szybkości pocisków używanych w Kodu.
- Labirynt – Stworzymy labirynt korzystając z zaawansowanych pędzli terenu Kodu. Stworzymy program zliczania czasu za pomocą punktów. Zadaniem będzie przejście mapy w jak najkrótszym czasie.
- Wyścig – Nauczymy się tworzyć ścieżki i boty poruszające się po nich, dostosowywać parametry wpływające na trudność wyścigu. Poznamy zagadnienie sztucznej inteligencji w grze.
- Fontanna – Wprowadzenie do nowych akcji – wystrzel/utwórz, nauka o wydarzeniach określanych czasowo – co jakiś czas.
- Nocna wyprawa – Zajęcia poświęcone elementom dodatkowym w grach, jak oświetlenie świata, tworzenie klimatu gry. Utrwalamy pojęcie warunku na przykładzie zbierania przedmiotów, a po zebraniu odpowiedniej ilości zakończeniu gry.
- Crossy Road – Stworzymy ciekawą mapę wypełnioną różnymi przeciwnikami, uczymy się dostosowywać trudność rozgrywki do umiejętności gracza. Dodatkowo uczymy się o tym jak pewne elementarne motywy w grach pozostają niezmienne.
- Tor przeszkód 2 – Stworzymy mapę z zaawansowanymi przeszkodami, które będą w nas strzelać. Naszym zadaniem będzie wymijać nie tylko statyczne przeszkody ale też pociski. Lekcja poświęcona interakcji obiektów.
- Labirynt 2 – Stworzenie labiryntu korzystając z zaawansowanych pędzli terenu Kodu. Dodatkowy warunek zakończenia gry – zebranie wszystkich punktów zdobywanych za pomocą znajdowanych przedmiotów.
- Obrona zamku – Stworzymy prostą mapą po której będą wędrować kolejni przeciwnicy, wprost na bazę gracza. Zajęcia przybliżą pojęcie klonowania obiektów o konkretnych zachowaniach.
- Rzuty karne – Gra w karne, gdzie gracz strzela a bot broni. Zajęcia poświęcone tematyce czujniku postrzegania obiektów i zmianie zachowania pod wpływem bodźca jak lecąca piłka.
- Wyścig 2 – Stworzymy grę dla 2 graczy, krótki wyścig połączony ze zbieraniem punktów.
- Podwodna przygoda – Podwodna gra, gdzie uczymy się o elementach jakie można wykorzystać w Kodu Game Lab dla stworzenia wodnego środowiska. Zaprogramujemy rybę, by szukała w wodzie i zbierała zatopione skarby – monety.
- Armata – Na zajęciach pokażemy jak za pomocą punktów można sterować ustawieniami danego obiektu na przykładzie armaty, której dobieramy siłę wystrzału odpowiednio zaprogramowanymi klawiszami .
- Hokej – Stworzymy grę dla 2 graczy, przypominającą hokej lub cymbergaja. Przypomnimy sobie ustawienia kamery statycznej i zasady strzelania obiektami jak w rzutach karnych. Wprowadzamy wygraną dla konkretnego koloru.
- Parkour 2 – Stworzymy mapę parkour`a, ale urozmaicimy ją przeróżnymi przeszkodami i botami.
- RPG – Stworzymy mapę w oparciu o gotowy wzorzec, zmodyfikujemy ją i nauczymy się jak stworzyć program dla botów zlecających nam misje do wykonania.
- Wyścig 3 – Na trasie prostego wyścigu dodamy przeszkody w formie jabłek, które będziemy zbierać. Jabłka zaprogramujemy tak, aby nas przyspieszały lub spowalniały.
- RPG 2 – Stworzymy własną mapę, na której będziemy wykonywać misje. Będziemy zdobywać nowe umiejętności jak np. skok w oparciu o nowe strony programowania w Kodu.
- Wyścig na czas – W trakcie tego wyścigu będziemy musieli jak najszybciej przejechać trasę, jeżeli zabraknie czasu to przegramy. Programujemy warunek wygranej lub przegranej.
- Transformers – W trakcie zajęć uczymy się jak zaprogramować transformację obiektu, w trakcie gry. W środowisku lądowym nasz bot będzie rowerem, a na wodzie łodzią.
- Wielopoziomowa platformówka – W trakcie tych zajęć uczymy się jak łączyć ze sobą kolejne światy w Kodu, tak by tworzyć wielopoziomowe gry, w oparciu o przykład prostej gry platformowej.
Wyścig z kamieniami – w stworzonej grze musimy dostać się na szczyt góry z którego spadają kamienie. Programujemy interakcje obiektów oraz bazujemy na poznanych już w trakcie zajęć rozwiązaniach stworzenia fabryki produkującej obiekty.- Złap mnie jeśli potrafisz – Tworzymy grę, w której po utworzonej i zaprogramowanej ścieżce będą poruszały się wrogie obiekty. Naszym zadaniem będzie zaprogramowanie naszego bota, tak by nie dał się złapać.
- Super Mario – Lekcja poświęcona popularnej grze Mario. Spróbujemy odtworzyć jak najwięcej elementów i rozwiązań z gry, wykorzystując zdobytą w czasie zajęć wiedzę i umiejętności.
- Powtórzenie materiału – W trakcie zajęć przypominamy sobie główne projekty przerobione w trakcie kursu, a następnie wykonujemy jeden z nich.
- Quiz – Zajęcia poświęcamy na przypomnienie sobie mechaniki istniejące w Kodu Game Lab, rozwiązujemy przygotowany quiz, a następnie rozpoczynamy projekt tworzenia świat według własnego pomysłu.
- Projekt własny – Lekcja na której wykorzystujemy zdobytą wiedzę i tworzymy swój własny projekt gry. Każdy uczestnik zaprezentuje i omówi stworzoną przez siebie grę.
* kolejność zajęć i liczba zajęć może się różnić w zależności od ilości zajęć jaka przypada w roku szkolnym.
Dlaczego warto zaufać właśnie nam? Co nas wyróżnia?
- Dajemy możliwość PRÓBNEGO PRZETESTOWANIA ZAJĘĆ. Jeśli okaże się, że dziecko nie jest jeszcze na nie gotowe lub oczekiwało czegoś innego – nie pobierzemy za nie opłaty, w przeciwnym wypadku zajęcia wliczone są do płatności.
- Nie musisz podpisywać umowy przed zajęciami – zawieramy ją dopiero po pierwszych zajęciach, jeśli Ty i Twoje dziecko nabierzecie pewności, że są to zajęcia dla niego. Podpisując z nami umowę pierwsze zajęcia wliczone są w harmonogram płatności.
- Nasza umowa jest klarowna i przejrzysta i nie zobowiązuje do uczęszczania przez cały rok szkolny. Wypowiedzieć umowę można w dowolnym momencie, a wypowiedzenie obowiązuje z końcem danego miesiąca. Nie naliczamy żadnych kar, ani dziwnych opłat za rozwiązanie umowy w trakcie roku szkolnego.
- System płatności jest przejrzysty, ze stałą miesięczną kwotą, a ceny w przeliczeniu na godzinę zegarową zajęć są NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE NA RYNKU.
- Oferujemy atrakcyjny SYSTEM ZNIŻEK (10%) dla rodzeństwa, dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny oraz zniżek na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.