Najlepsze zajęcia dla dzieci w Gliwicach!
Elektronika z Micropythonem to połączenie prostej teorii z dużą porcją praktyki w formie fascynujących eksperymentów i ćwiczeń.
Zapraszamy na kurs dedykowany dla młodych majsterkowiczów. Poznamy, czym jest napięcie, prąd i opór. Będziemy tworzyć m.in.:
✅ animacje na diodach LED,
✅ stację pogodową z wykorzystaniem czujników wilgotności i temperatury,
✅ alarm antywłamaniowy z wykorzystaniem czujnika ruchu,
✅ inteligentny system świateł drogowych,
✅ narzędzie hackera i inne!
Oferta na rok szkolny 2024/25
ELEKTRONIKA Grupa wiekowa: 12- 16 lat
Elektronika i programowanie w MicroPython
(Raspberry Pi, MicroPython)
czas trwania zajęć: 90 minut
okres trwania: według opublikowanego harmonogramu grupy.
Opłaty: 9 stałych rat po 250 zł miesięcznie
Zniżki:
– 10% zniżki dla każdego z rodzeństwa, uczęszczającego w tym samym terminie.
– 10% zniżki dla posiadaczy karty „Duża Rodzina”.
– 10% zniżki na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.
Zniżki nie łączą się ze sobą.
- Zajęcia przeznaczone dla uczestników, którzy ukończyli 12 lat i mają ukończony podstawowy kurs programowania tekstowego lub chcą rozpocząć przygodę z elektroniką i mają ukończone w pełni 13 lat.
- Wymagana znajomość podstawowego słownictwa w języku angielskim na poziomie 6 klasy szkoły podstawowej.
- Atrakcyjne zajęcia łączące podstawy programowania, elektroniki oraz fizyki.
- Uczestnicy poznają działanie mikrokontrolerów, w tym przypadku mikrokontrolera Raspberry Pi Pico, który jest programowany za pomocą języka MicroPython, czyli wysokopoziomowego języka, który pozwala na łatwe tworzenie oprogramowania.
- Zapoznanie z podstawami elektronikami – pojęcia takie, jak: napięcie, prąd i opór, dioda, rezystor, potencjometr oraz bardziej zaawansowane, np.: ekran LCD, czujniki czy żyroskop.
Program kursu: Elektronika z MicroPythonem
- Wprowadzenie – Budowa mikrokontrolera, zasady działania. Tworzymy pierwszy projekt z wykorzystaniem mikrokontrolera Raspberry Pi Pico z wykorzystaniem diod LED.
- Napięcie, prąd i opór – Poznajemy czym jest napięcie, prąd oraz opór. Za pomocą diod oraz rezystorów dobieramy jasność świecenia diody.
- Potencjometr – Poznajemy zasadę działania potencjometru, tworzymy prostą animację na diodach LED.
- Fotorezystor – Poznajemy fotorezystor, piszemy program, który będzie dobierał moc światła na podstawie jasności otoczenia.
- Przyciski – Uczymy się korzystać z wejść cyfrowych mikrokontrolera.
- Dioda RGB – Poznajemy budowę oraz działanie wielokolorowej diody RGB.
- Ekran LCD – Korzystamy z ekranu LCD. Zapisujemy dowolny tekst.
- Miarka ultradźwiękowa – Wykorzystując czujnik odległości ultradźwiękowy oraz ekran LCD budujemy miarkę.
- Buzzer – gramy muzykę – Wykorzystując sygnał PWM możemy zagrać dowolny dźwięk oraz dowolną melodię.
- Mini stacja pogodowa – czujnik temperatury i wilgotności – Wykorzystując czujnik wilgotności oraz temperatury budujemy prostą stację wyświetlające warunki atmosferyczne.
- Serwo – Uczymy się obsługi serwomechanizmu, czyli silnika elektrycznego pozwalającego na kontrolowany obrót.
- Czujnik ruchu – alarm antywłamaniowy – Za pomocą czujnika ruchu oraz buzzera budujemy system antywłamaniowy.
- Sygnał PWM – sterowanie jasnością i szybkością silnika – Poznajemy zasadę działania sygnału PWM, czyli metody dzięki której można sterować mocą.
- System świateł drogowych – Z wykorzystaniem czujnika odległości oraz diod w trzech różnych kolorach tworzymy inteligentny system świateł drogowych.
- Kolor diody RGB na podstawie czujnika kolorów – Za pomocą czujnika koloru oraz diody RGB tworzymy urządzenie pozwalające na zapalenie diody na kolor wybranego rzeczywistego przedmiotu.
- Tablice – animacje na diodach LED – Poznajemy tablice, czyli strukturę danych wykorzystywaną w programowaniu. Z jej pomocą tworzymy animację na diodach LED.
- Moduł Firmata – sterowanie komputerem – Zapoznajemy się z modułem Firmata pozwalającym na komunikację mikrokontrolera z komputerem.
- Narzędzie Hackera – Tworzymy proste narzędzie hakera, które po podłączeniu do komputera wykona zadane przez nas zadanie, na przykład włączenie śmiesznego filmiku na YouTubie.
- Wprowadzenie do Pygame – Poznajemy bibliotekę Pygame, w której z pomocą języka Python możemy tworzyć gry dwuwymiarowe.
- Ekran OLED – prosta grafika – Tworzymy animację na ekranie OLED.
- Pong na ekranie OLED – Budujemy klasyczną grę Pong z wykorzystaniem ekranu OLED.
- Działanie ekranu LED 8×8 – animacja – Zapoznajemy się z działaniem ekranu LED 8×8. Tworzymy animację.
- Żyroskop – Poznajemy zasadę działania żyroskopu. Piszemy program, który obliczy o jaki kąt został obrócony żyroskop.
- Klepsydra – Żyroskop plus ekran LED 8×8 – Z wykorzystaniem żyroskopu oraz ekranu LED 8×8 tworzymy animację klepsydry.
- Symulacja klawiatury komputera – Mikrokontroler symuluje klawiaturę oraz myszkę.
- Dioda IR – komunikacja – Komunikacja pomiędzy dwoma mikrokontrolera poprzez fale podczerwone.
- Paint – rysowanie za pomocą potencjometrów cz. 1 – Z wykorzystaniem biblioteki Pygame oraz potencjometrów tworzymy program do rysowania.
- Paint – rysowanie za pomocą potencjometrów cz. 2 – Druga część lekcji związanych z Paintem sterowanym poprzez potencjometry.
- Bricks – tworzenie gry cz. 1 – Tworzymy grę polegającą na niszczeniu cegieł odbijaną piłką przez platformę. Platformą sterujemy korzystając z żyroskopu.
- Bricks – wykorzystanie żyroskopu w grze cz. 2 – Druga część lekcji, której zadaniem jest zbudowanie gry Bricks.
- Bird Shooter z wykorzystaniem żyroskopu cz. 1 – Tworzymy własną wersję gry Bird Shooter, która polega na zestrzeliwaniu przelatujących ptaków. Do sterowania celownikiem zostanie wykorzystany żyroskop. W przeciwieństwie do poprzedniej lekcji, żyroskop będzie wykorzystywał dwie osie, a nie jedną.
- Bird Shooter z wykorzystaniem żyroskopu cz. 2 – Zakończenie pracy nad grą „Bird Shooter”.
- Zajęcia projektowe – cz. 1 – Pierwsza część zajęć projektowych – tworzymy projekty wymyślone przez nas lub korzystając z pomysłów prowadzącego.
- Zajęcia projektowe – cz. 2 – Druga cześć zajęć projektowych. Przedstawienie i omówienie projektu.
Dlaczego warto zaufać właśnie nam? Co nas wyróżnia?
- Dajemy możliwość PRÓBNEGO PRZETESTOWANIA ZAJĘĆ. Jeśli okaże się, że dziecko nie jest jeszcze na nie gotowe lub oczekiwało czegoś innego – nie pobierzemy za nie opłaty, w przeciwnym wypadku zajęcia wliczone są do płatności.
- Nasza umowa jest klarowna i przejrzysta i nie zobowiązuje do uczęszczania przez cały rok szkolny. Wypowiedzieć umowę można w dowolnym momencie, a wypowiedzenie obowiązuje z końcem danego miesiąca. Nie naliczamy żadnych kar, ani dziwnych opłat za rozwiązanie umowy w trakcie roku szkolnego.
- Nie musisz podpisywać umowy przed zajęciami – zawieramy ją dopiero po pierwszych zajęciach, jeśli Ty i Twoje dziecko nabierzecie pewności, że są to zajęcia dla niego. Podpisując z nami umowę pierwsze zajęcia wliczone są w harmonogram płatności.
- System płatności jest przejrzysty, a ceny w przeliczeniu na godzinę zegarową zajęć są NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE NA RYNKU.
- Oferujemy atrakcyjny SYSTEM ZNIŻEK (10%) dla rodzeństwa, dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny oraz zniżek na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.