Najlepsze zajęcia dla dzieci w Gliwicach!

Elektronika z Micropythonem to połączenie prostej teorii z dużą porcją praktyki w formie fascynujących eksperymentów i ćwiczeń.

Zapraszamy na kurs dedykowany dla młodych majsterkowiczów. Poznamy, czym jest napięcie, prąd i opór. Będziemy tworzyć m.in.:

✅ animacje na diodach LED,

✅ stację pogodową z wykorzystaniem czujników wilgotności i temperatury,

✅ alarm antywłamaniowy z wykorzystaniem czujnika ruchu,

✅ inteligentny system świateł drogowych,

✅ narzędzie hackera i inne!


Oferta na rok szkolny 2024/25

ELEKTRONIKA Grupa wiekowa: 12- 16 lat

Elektronika i programowanie w MicroPython
(Raspberry Pi, MicroPython)

czas trwania zajęć: 90 minut

okres trwania: według opublikowanego harmonogramu grupy.

Opłaty: 9 stałych rat po 250 zł miesięcznie

Zniżki:
– 10% zniżki dla każdego z rodzeństwa, uczęszczającego w tym samym terminie.
– 10% zniżki dla posiadaczy karty „Duża Rodzina”.
– 10% zniżki na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.
 
Zniżki nie łączą się ze sobą.

  • Zajęcia przeznaczone dla uczestników, którzy ukończyli 12 lat i mają ukończony podstawowy kurs programowania tekstowego lub chcą rozpocząć przygodę z elektroniką i mają ukończone w pełni 13 lat.
  • Wymagana znajomość podstawowego słownictwa w języku angielskim na poziomie 6 klasy szkoły podstawowej.
  • Atrakcyjne zajęcia łączące podstawy programowania, elektroniki oraz fizyki.
  • Uczestnicy poznają działanie mikrokontrolerów, w tym przypadku mikrokontrolera Raspberry Pi Pico, który jest programowany za pomocą języka MicroPython, czyli wysokopoziomowego języka, który pozwala na łatwe tworzenie oprogramowania.
  • Zapoznanie z podstawami elektronikami – pojęcia takie, jak: napięcie, prąd i opór, dioda, rezystor, potencjometr oraz bardziej zaawansowane, np.: ekran LCD, czujniki czy żyroskop.

Program kursu: Elektronika z MicroPythonem

  1. Wprowadzenie – Budowa mikrokontrolera, zasady działania. Tworzymy pierwszy projekt z wykorzystaniem mikrokontrolera Raspberry Pi Pico z wykorzystaniem diod LED.
  2. Napięcie, prąd i opór – Poznajemy czym jest napięcie, prąd oraz opór. Za pomocą diod oraz rezystorów dobieramy jasność świecenia diody.
  3. Potencjometr – Poznajemy zasadę działania potencjometru, tworzymy prostą animację na diodach LED.
  4. Fotorezystor – Poznajemy fotorezystor, piszemy program, który będzie dobierał moc światła na podstawie jasności otoczenia.
  5. Przyciski – Uczymy się korzystać z wejść cyfrowych mikrokontrolera.
  6. Dioda RGB – Poznajemy budowę oraz działanie wielokolorowej diody RGB.
  7. Ekran LCD – Korzystamy z ekranu LCD. Zapisujemy dowolny tekst.
  8. Miarka ultradźwiękowa – Wykorzystując czujnik odległości ultradźwiękowy oraz ekran LCD budujemy miarkę.
  9. Buzzer – gramy muzykę – Wykorzystując sygnał PWM możemy zagrać dowolny dźwięk oraz dowolną melodię.
  10. Mini stacja pogodowa – czujnik temperatury i wilgotności – Wykorzystując czujnik wilgotności oraz temperatury budujemy prostą stację wyświetlające warunki atmosferyczne.
  11. Serwo – Uczymy się obsługi serwomechanizmu, czyli silnika elektrycznego pozwalającego na kontrolowany obrót.
  12. Czujnik ruchu – alarm antywłamaniowy – Za pomocą czujnika ruchu oraz buzzera budujemy system antywłamaniowy.
  13. Sygnał PWM – sterowanie jasnością i szybkością silnika – Poznajemy zasadę działania sygnału PWM, czyli metody dzięki której można sterować mocą.
  14. System świateł drogowych – Z wykorzystaniem czujnika odległości oraz diod w trzech różnych kolorach tworzymy inteligentny system świateł drogowych.
  15. Kolor diody RGB na podstawie czujnika kolorów – Za pomocą czujnika koloru oraz diody RGB tworzymy urządzenie pozwalające na zapalenie diody na kolor wybranego rzeczywistego przedmiotu.
  16. Tablice – animacje na diodach LED – Poznajemy tablice, czyli strukturę danych wykorzystywaną w programowaniu. Z jej pomocą tworzymy animację na diodach LED.
  17. Moduł Firmata – sterowanie komputerem – Zapoznajemy się z modułem Firmata pozwalającym na komunikację mikrokontrolera z komputerem.
  18. Narzędzie Hackera – Tworzymy proste narzędzie hakera, które po podłączeniu do komputera wykona zadane przez nas zadanie, na przykład włączenie śmiesznego filmiku na YouTubie.
  19. Wprowadzenie do Pygame – Poznajemy bibliotekę Pygame, w której z pomocą języka Python możemy tworzyć gry dwuwymiarowe.
  20. Ekran OLED – prosta grafika – Tworzymy animację na ekranie OLED.
  21. Pong na ekranie OLED – Budujemy klasyczną grę Pong z wykorzystaniem ekranu OLED.
  22. Działanie ekranu LED 8×8 – animacja – Zapoznajemy się z działaniem ekranu LED 8×8. Tworzymy animację.
  23. Żyroskop – Poznajemy zasadę działania żyroskopu. Piszemy program, który obliczy o jaki kąt został obrócony żyroskop.
  24. Klepsydra – Żyroskop plus ekran LED 8×8 – Z wykorzystaniem żyroskopu oraz ekranu LED 8×8 tworzymy animację klepsydry.
  25. Symulacja klawiatury komputera – Mikrokontroler symuluje klawiaturę oraz myszkę.
  26. Dioda IR – komunikacja – Komunikacja pomiędzy dwoma mikrokontrolera poprzez fale podczerwone.
  27. Paint – rysowanie za pomocą potencjometrów cz. 1 – Z wykorzystaniem biblioteki Pygame oraz potencjometrów tworzymy program do rysowania.
  28. Paint – rysowanie za pomocą potencjometrów cz. 2 – Druga część lekcji związanych z Paintem sterowanym poprzez potencjometry.
  29. Bricks – tworzenie gry cz. 1 – Tworzymy grę polegającą na niszczeniu cegieł odbijaną piłką przez platformę. Platformą sterujemy korzystając z żyroskopu.
  30. Bricks – wykorzystanie żyroskopu w grze cz. 2 – Druga część lekcji, której zadaniem jest zbudowanie gry Bricks.
  31. Bird Shooter z wykorzystaniem żyroskopu cz. 1 – Tworzymy własną wersję gry Bird Shooter, która polega na zestrzeliwaniu przelatujących ptaków. Do sterowania celownikiem zostanie wykorzystany żyroskop. W przeciwieństwie do poprzedniej lekcji, żyroskop będzie wykorzystywał dwie osie, a nie jedną.
  32. Bird Shooter z wykorzystaniem żyroskopu cz. 2 – Zakończenie pracy nad grą „Bird Shooter”.
  33. Zajęcia projektowe – cz. 1 – Pierwsza część zajęć projektowych – tworzymy projekty wymyślone przez nas lub korzystając z pomysłów prowadzącego.
  34. Zajęcia projektowe – cz. 2 – Druga cześć zajęć projektowych. Przedstawienie i omówienie projektu.

Dlaczego warto zaufać właśnie nam? Co nas wyróżnia?

  • Dajemy możliwość PRÓBNEGO PRZETESTOWANIA ZAJĘĆ. Jeśli okaże się, że dziecko nie jest jeszcze na nie gotowe lub oczekiwało czegoś innego – nie pobierzemy za nie opłaty, w przeciwnym wypadku zajęcia wliczone są do płatności.
  • Nasza umowa jest klarowna i przejrzysta i nie zobowiązuje do uczęszczania przez cały rok szkolny. Wypowiedzieć umowę można w dowolnym momencie, a wypowiedzenie obowiązuje z końcem danego miesiąca. Nie naliczamy żadnych kar, ani dziwnych opłat za rozwiązanie umowy w trakcie roku szkolnego.
  • Nie musisz podpisywać umowy przed zajęciami – zawieramy ją dopiero po pierwszych zajęciach, jeśli Ty i Twoje dziecko nabierzecie pewności, że są to zajęcia dla niego.  Podpisując z nami umowę pierwsze zajęcia wliczone są w harmonogram płatności.
  • System płatności jest przejrzysty, a ceny w przeliczeniu na godzinę zegarową zajęć są NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE NA RYNKU.
  • Oferujemy atrakcyjny SYSTEM ZNIŻEK (10%) dla rodzeństwa, dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny oraz zniżek na drugie i kolejne zajęcia w tym samym czasie.

Więcej informacji / Zapisy: 797 705 701