Regulamin zawierania umów na odległość
Regulamin zawierania umów na odległość w przedmiocie prowadzenia zajęć w Akademii EMT Kids przez Niepubliczną Placówkę Oświatowo-Wychowawczą „Akademia Nauki i Rozwoju”.
§1 Definicje
- Usługodawca – Niepubliczna Placówka Oświatowo-Wychowawcza „Akademia Nauki i Rozwoju” prowadzona przez Dianę Kaczmarczyk – przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą F.H.U. „Libro” Diana Kaczmarczyk, ul. Centralna 35/1, 44-240 Żory, NIP: 6511602217, REGON: 243016493, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient – osoba fizyczna będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, zawierająca Umowę w sposób niezwiązany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Klientem jest osoba pełnoletnia zawierająca Umowę we własnym imieniu bądź osoba niepełnoletnia, która w takim przypadku reprezentowana jest przy zawieraniu Umowy i składaniu wszystkich oświadczeń z nią związanych przez jej Przedstawiciela ustawowego.
- Umowa – umowa na prowadzenie zajęć edukacyjnych – Zajęć określonych w Regulaminie, zawierana na zasadach i w trybie określonym w niniejszym Regulaminie.
- Zajęcia – zajęcia edukacyjne prowadzone przez Usługodawcę pod adresem: ul. Bojkowska 35A, 44-100 Gliwice, lub w formie zajęć zdalnych on-line.
- Uczestnik – uczestnik Zajęć prowadzonych przez Usługodawcę, będący osobą niepełnoletnią bądź pełnoletnią, który uczestniczy w Zajęciach na podstawie Umowy.
- Przedstawiciel ustawowy – rodzic bądź opiekun prawny niepełnoletniego Klienta, uprawniony do składania oświadczeń woli w imieniu niepełnoletniego Klienta, który posiada pełnię władzy rodzicielskiej w stosunku do takiego Klienta.
- Strony – łącznie Usługodawca oraz Klient zawierający Umowę.
- System Obsługi Klienta – elektroniczny System udostępniany Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu w wiadomości e-mail przekazanej przez Usługodawcę w toku procesu zawierania Umowy, umożliwiający zapoznanie się z następującymi informacjami dotyczącymi Zajęć: czasem trwania Zajęć, informacją co do czasu i miejsca najbliższych Zajęć, osoby prowadzącej Zajęcia, cenami za poszczególne Zajęcia, oraz opłatą za wszystkie Zajęcia w najbliższym miesiącu obowiązywania Umowy, stanem rozliczenia opłat za Zajęcia, danymi Uczestnika oraz jego Przedstawiciela ustawowego, jak również udzielonymi zgodami.
- Regulamin – niniejszy „Regulamin zawierania umów w przedmiocie prowadzenia zajęć w Akademii Nauki i Rozwoju”.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
§2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania Umów pomiędzy Klientami a Usługodawcą w przedmiocie uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych – organizowanych przez Usługodawcę.
- Regulamin dotyczy procedury zawierania umów na odległość, tj. zawieranych bez jednoczesnej, fizycznej obecności stron tej umowy (Usługodawcy i Klienta), za pośrednictwem środka porozumiewania się na odległość – internetu oraz telefonu.
- Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie internetowej Usługodawcy pod adresem: www.kids-emt-systems.pl/regulamin , z możliwością jego pobrania, utrwalenia i odtwarzania. Zawarcie Umowy uzależnione jest od uprzedniego zapoznania się z treścią Regulaminu oraz jego akceptacji przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta.
- Każdy Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili jego zaakceptowania.
- Prawa i obowiązki Klienta wynikające z Umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie bez zgody Usługodawcy.
- Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta może kontaktować się z Usługodawcą osobiście pod adresem: ul. Centralna 35/1, 44-240 Żory lub ul. Bojkowska 35A, 44-100 Gliwice, jak również pod adresem poczty elektronicznej kids@emt-systems.pl oraz na nr tel. 515 135 419.
§3 Przedmiot regulacji
Regulamin określa:
- sposób i procedurę zawierania Umów przez Klientów z Usługodawcą,
- wymogi ważnego zawierania Umów przez Klientów z Usługodawcą,
- prawa i obowiązki Stron,
- zakres oferowanych przez Usługodawcę usług oraz ich charakter,
- zasady płatności przez Klientów za usługi będące przedmiotem Umów,
- zasady składania i rozpatrywania reklamacji a także sposoby pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy Stronami.
§4 Sposób i procedura zawierania Umów
- Umowa zawierana jest bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron z wykorzystaniem środka porozumiewania się na odległość – sieci internet. W toku ustaleń poprzedzających zawarcie Umowy możliwe jest również korzystanie przez Strony z telefonu.
- Warunkiem zawarcia Umowy jest dysponowanie przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta aktywnym adresem poczty elektronicznej oraz aktywnym numerem telefonu kontaktowego.
- Zawarcie Umowy odbywa się w toku następującego procesu:
I. etap:
Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta wypełnia wstępny formularz zamówienia, dostępny na stronie internetowej Usługodawcy, bądź kontaktuje się telefonicznie z Usługodawcą pod nr tel.: 515 135 419.
W formularzu zamówienia Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta podaje następujące dane:
- w przypadku pełnoletniego Klienta – swoje imię i nazwisko, w przypadku niepełnoletniego Klienta – imię i nazwisko niepełnoletniego Klienta (dziecka) oraz imię i nazwisko Przedstawiciela ustawowego (rodzica/opiekuna prawnego),
- datę urodzenia osoby, która ma brać udział w Zajęciach grupowych,
- aktywny adres poczty elektronicznej,
- aktywny numer telefonu,
- rodzaj (przedmiot) Zajęć wraz z ich preferowanym poziomem zaawansowania. Aktualny harmonogram zajęć, oraz opisy Zajęć znajdują się na stronie internetowej Usługodawcy pod adresem: https://www.kids.emt-systems.pl.
W przypadku gdy Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta inicjuje pierwszy kontakt z Usługodawcą w formie telefonicznej, zobowiązany jest do podania analogicznych danych, jak te wpisywane do formularza, o którym mowa powyżej.
II. Etap:
- W przypadku uzupełnienia przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta formularza, o którym mowa powyżej, Usługodawca bądź jego przedstawiciel kontaktuje się z Klientem/Przedstawicielem ustawowym Klienta w formie mailowej bądź telefonicznej, celem ustalenia poziomu zaawansowania Klienta w zakresie, którego dotyczy wybrany rodzaj Zajęć, w tym w razie takiej potrzeby uzyskania informacji takich jak:
- poziom zaawansowania Uczestnika – czy Uczestnik uczęszczał już na tego typu zajęcia w innej placówce, oraz jaki jest jego poziom znajomości zagadnień z tego zakresu,
- czy Klient/Przedstawiciel ustawowy klienta uprawniony jest do otrzymania zniżki zgodnie z podanymi w cenniku zajęć.
- Po ustaleniu z
Klientem/Przedstawicielem ustawowym Klienta informacji, o których mowa w
ust. 4 pkt. II.1) powyżej, które może mieć miejsce w formie wymiany wiadomości
e-mail bądź w rozmowach telefonicznych, a także dokonaniu weryfikacji
uprawnienia do otrzymania zniżki, Usługodawca przedstawia
Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu Klienta proponowany – uzgodniony poziom
zaawansowania Zajęć grupowych, ich harmonogram (terminy, godziny zajęć), czas trwania jednej lekcji, maksymalną
liczebność grupy zajęciowej, cenę jednostkową za jedną lekcję wraz
z informacją, że cena za Zajęcia grupowe będzie uzależniona
każdorazowo od ilości lekcji w danym miesiącu obowiązywania Umowy, a
także informację o pozytywnym bądź negatywnym rozpatrzeniu uprawnienia do
otrzymania zniżki. W przypadku pozytywnej weryfikacji uprawnienia do otrzymania
zniżki, Usługodawca podaje cenę jednostkową za jedną lekcję już po uwzględnieniu
zniżki, przy czym w przypadku powołania się na uprawnienie do otrzymania zniżki
z tytułu posiadania Karty Dużej Rodziny Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta
proszony jest o dostarczenie do wglądu takiego dokumentu na pierwszą lekcję
Zajęć po zawarciu Umowy, lub przesłania kopii w formie elektronicznej.
Przedstawienie wszystkich powyższych informacji przez Usługodawcę, wraz z
ustalonym przez Strony okresem, na jaki ma być zawarta Umowa, jak również
numerem i danymi rachunku bankowego, na który mają następować płatności
oraz tytułem przelewu, nastąpi w formie wiadomości e-mail wysłanej na
adres poczty elektronicznej podanej w formularzu, o którym mowa powyżej.
W wiadomości e-mail zamieszczony zostanie link do strony internetowej Usługodawcy, którego kliknięcie przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta umożliwi dalszy proces zawierania Umowy. W tej wiadomości znajduje się również informacja – pouczenie, że w przypadku akceptacji przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta przesłanych przez Usługodawcę warunków Umowy na prowadzenie Zajęć grupowych, należy kliknąć w powyższy link.
III Etap:
- W przypadku akceptacji przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta warunków Umowy przesłanych przez Usługodawcę i kliknięciu w link, o którym mowa w ust. 4 pkt II.2) powyżej, następuje przekierowanie do strony internetowej Usługodawcy, gdzie znajduje się formularz, którego wypełnienie pozwala na zawarcie Umowy. W formularzu Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta podaje dane, o których mowa w ust. 4 pkt I. powyżej. Na tej stronie internetowej będą znajdowały się również linki do:
- niniejszego Regulaminu, jako integralnej części Umowy,
- podstrony internetowej, na której zamieszczone będą informacje co do wybranego przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta i ustalonego przez Strony rodzaju Zajęć, w tym ich poziomu, a także cennika tych zajęć,
- formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
- klauzuli informacyjnej.
- Na stronie internetowej z formularzem znajdą się odpowiednie pola, które Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta będzie mógł zaznaczyć celem:
- potwierdzenia zapoznania się z Regulaminem i akceptacji Regulaminu,
- potwierdzenia zapoznania się z opisem wybranych Zajęć i akceptacją oferty tych zajęć oraz ustalonych warunków Umowy,
- potwierdzenia zapoznania się z Klauzulą informacyjną, stanowiącą załącznik do Regulaminu.
Ponadto, na stronie internetowej zamieszczona będzie informacja, że Umowa zawierana jest na odległość oraz że Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta ma możliwość odstąpienia od Umowy na zasadach określonych w Regulaminie.
- Celem zawarcia Umowy niezbędne jest zaznaczenie przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta wszystkich pól, o których mowa powyżej w pkt. 2
- Przed zawarciem Umowy Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta ma możliwość udzielenia innych zgód i złożenia oświadczeń, w tym na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, otrzymywanie informacji handlowych w zakresie usług świadczonych przez Usługodawcę oraz na wykorzystanie wizerunku pełnoletniego bądź niepełnoletniego Uczestnika w materiałach promocyjnych Usługodawcy. Udzielenie tych zgód i wyrażenie oświadczeń jest fakultatywne i dobrowolne. Brak ich udzielenia/wyrażenia nie wyłącza możliwości zawarcia Umowy.
IV etap:
Umowa zostaje zawarta z momentem kliknięcia przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego klienta w zamieszczony na stronie internetowej Usługodawcy przycisk końcowy formularza.
- Po zawarciu Umowy Usługodawca niezwłocznie przesyła Klientowi potwierdzenie jej zawarcia na trwałym nośniku, poprzez przekazanie tego potwierdzenia w formie elektronicznej – pliku zapisanego w formacie pdf., przesłanego w wiadomości e-mail na adres e-mail podany przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta w formularzu, o którym mowa powyżej. Przesłanie powyższego potwierdzenia nastąpi nie później niż przed rozpoczęciem świadczenia usług przez Usługodawcę na podstawie Umowy. Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta akceptując Regulamin wyraża zgodę na opisany powyżej sposób przekazania mu potwierdzenia zawarcia Umowy. W kolejnej wiadomości e mail Usługodawca przekazuje Klientowi dostęp do systemu informatycznego ActiveNow. Warunkiem korzystania z systemu ActiveNow jest rejestracja oraz akceptacja odrębnego regulaminu tego systemu i potwierdzenie zapoznania się oraz akceptacji klauzuli informacyjnej dotyczącej ochrony danych osobowych.
- W sytuacji braku możliwości zaproponowania Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu Klienta Zajęć zgodnych z jego oczekiwaniami, w tym co do poziomu zaawansowania tych zajęć, liczebności grupy zajęciowej, Usługodawca przekazuje Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu Klienta taką informację na II etapie, o którym mowa w ust. 3. W takim przypadku nie dochodzi do zawarcia Umowy.
- Wszelkie zmiany do Umowy będą odbywać się w formie elektronicznej – poprzez wiadomości e-mail wymieniane pomiędzy Usługodawcą, a Klientem/Przedstawicielem ustawowym Klienta. W przypadku Usługodawcy będzie on posługiwał się w tym zakresie adresem e-mail: kids@emt-systems.pl, natomiast w przypadku Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta będzie to adres e-mail podany przy zawieraniu Umowy.
§5 Opłaty za Zajęcia grupowe, Płatności
- Świadczenie przez Usługodawcę usług jest odpłatne.
- Opłaty za udział jednego Uczestnika w Zajęciach podawane są na stronie internetowej Usługodawcy, pod adresem: https://www.kids.emt-systems.pl/, jak również w formie korespondencji e-mail, o której mowa w § 4 niniejszego Regulaminu. Opłaty wyrażone są w kwotach brutto.
- Każdy Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta jest informowany przed zawarciem Umowy o opłacie za jedną lekcję wybranego rodzaju Zajęć, jak również o tym, że wysokość opłaty za Zajęcia w danym miesiącu uzależniona jest od ilości lekcji w tym miesiącu, w zależności od układu tygodni i dni tego miesiąca.
- Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta jest zobowiązany do uiszczania opłat za uczestnictwo w Zajęciach w cyklach miesięcznych, z góry do 10-tego dnia każdego miesiąca kalendarzowego obowiązywania Umowy. W przypadku pierwszej płatności za uczestnictwo w Zajęciach termin płatności za pierwszy miesiąc wynosi 3 dni od daty zawarcia Umowy.
- W przypadku zawarcia Umowy w trakcie trwania miesiąca, w którym odbywają się już wybrane przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta Zajęcia, jest on zobowiązany do płatności tylko za te lekcje, które odbędą się po zawarciu Umowy.
- Zawarcie Umowy w trybie określonym niniejszym Regulaminem jest równoznaczne ze zobowiązaniem Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta do zapłaty na rzecz Usługodawcy opłaty za wybrane Zajęcia, w wysokości określonej na stronie internetowej https://www.kids.emt-systems.pl/, jak również w formie korespondencji e-mail, o której mowa w § 4 niniejszego Regulaminu, zgodnie z kwotą naliczoną przez System ActiveNow.
- Płatności za zajęcia grupowe należy dokonywać w formie bezgotówkowej – przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy, zgodnie z następującymi danymi: F.H.U. „Libro” Diana Kaczmarczyk, ul. Centralna 35/1, 44-240 Żory, nr rachunku bankowego: 68 1050 1676 1000 0092 6077 7520. W tytule przelewu należy podać:
- imię i nazwisko Klienta (pełnoletniego bądź niepełnoletniego Uczestnika),
- rodzaj Zajęć,
- rok i miesiąc, za który uiszczana jest opłata za Zajęcia.
- Każdego 20-tego dnia miesiąca obowiązywania Umowy Usługodawca przesyła na nr tel. Klienta/Przedstawiciela ustawowego klienta wiadomość sms z przypomnieniem o obowiązku płatności za Zajęcia za dany miesiąc – w sytuacji gdy taka płatność nie została wcześniej dokonana w terminie, o którym mowa w ust. 4.
- W przypadku braku uiszczenia opłaty za dany miesiąc uczestnictwa w Zajęciach do 27-ego dnia tego miesiąca, Usługodawca wystosuje wezwanie do zapłaty do Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta w formie wiadomości sms. W wezwaniu do zapłaty zamieszczona zostanie informacja o skutkach dalszego opóźnienia w uiszczeniu opłaty, opisanych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu.
§6 System zniżek
- Klient jest uprawniony do otrzymania określonej dla danych zajęć zniżki w następujących przypadkach:
- zawarcia drugiej i kolejnych Umów z Usługodawcą,
- zawarcia Umowy w sytuacji, gdy wcześniej z Usługodawcą zawarta została inna umowa w przedmiocie uczestnictwa w Zajęciach przez rodzeństwo Klienta,
- dysponowania przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta Kartą Dużej Rodziny.
- W każdym z przypadków opisanych w ust. 1 powyżej zniżka wynosi 10 % standardowej opłaty za Zajęcia.
- Uprawnienie do otrzymania zniżki jest weryfikowane przez Usługodawcę przed zawarciem Umowy.
- W trakcie obowiązywania Umowy możliwa jest zmiana opłaty za Zajęcia w następujących przypadkach:
- w sytuacji utraty prawa do zniżki – opłata zostanie podwyższona do standardowej wysokości, jaka obowiązuje u Usługodawcy za dane Zajęcia,
- w sytuacji uzyskania prawa do zniżki – opłata zostanie obniżona w stosunku do standardowej opłaty za Zajęcia zgodnie z § 6 ust. 2 Regulaminu.
W przypadkach opisanych w § 6 ust. 4 nowa wysokość opłaty za Zajęcia będzie obowiązywać od następnego miesiąca po miesiącu, w którym nastąpiło zdarzenie stanowiące podstawę do zmiany opłaty.
§7 Wykonanie Umowy, Prawa i obowiązki Usługodawcy
- Usługodawca zobowiązuje się na podstawie Umowy do prowadzenia Zajęć o tematyce i programie zgodnym z opisem tych zajęć zamieszczonym na swojej stronie internetowej pod adresem: https://www.kids.emt-systems.pl/ oraz na poziomie zaawansowania określonym w Umowie.
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług edukacyjnych – prowadzenia Zajęć z należytą starannością.
- W celu właściwej realizacji Umowy Usługodawca zapewnia odpowiednią do rodzaju Zajęć, wykwalifikowaną kadrę, warunki lokalowe, bazę sprzętową, oraz bazę dydaktyczną niezbędną do prowadzenia tych Zajęć.
- Zapewniana przez Usługodawcę baza dydaktyczna w postaci sprzętu edukacyjnego, podręczników, książek, licencji na programy pozostaje własnością Usługodawcy. Uczestnik nie jest uprawniony do zabierania udostępnionego mu sprzętu edukacyjnego, podręczników, książek poza miejsce prowadzenia Zajęć.
- Usługodawca zapewnia nadzór metodyczny nad prowadzonymi Zajęciami.
- Zajęcia odbywają się w placówce Usługodawcy pod następującym adresem ul. Bojkowska 35A, 44-100 Gliwice, lub w formie zajęć zdalnych.
- Miejsce prowadzenia Zajęć określane jest przez Strony przed zawarciem Umowy. Usługodawca zastrzega sobie prawo do jednorazowego bądź stałego przeniesienia prowadzenia Zajęć do innej lokalizacji. W przypadku jednorazowego przeniesienia Zajęć do innej lokalizacji i braku zgody Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta na uczestnictwo Uczestnika w Zajęciach w innej lokalizacji, Klientowi przysługuje zwrot opłaty za takie Zajęcia, bądź zaliczenie takiej niewykorzystanej opłaty na poczet opłaty za Zajęcia w kolejnym miesiącu. W przypadku stałego przeniesienia Zajęć do innej lokalizacji Klientowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym.
- W sytuacji wystąpienia okoliczności nadzwyczajnych całkowicie nie zależnych od Usługodawcy mających wpływ na prowadzenie zajęć w formie stacjonarnej Usługodawca zastrzega sobie możliwość zmiany formy prowadzenia Zajęć na zajęcia zdalne w formie on-line. Decyzja o zmianie formy prowadzenia zajęć zostanie przekazana Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu w formie elektronicznej – wiadomości e-mail lub sms na adres e-mailowy lub nr tel. Klienta/Przedstawiciela ustawowego.
- Zajęcia odbywają się według harmonogramu zaakceptowanego przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta przed zawarciem Umowy.
- Usługodawca jest uprawniony do zmiany harmonogramu Zajęć w trakcie trwania Umowy. Usługodawca przedstawi Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu Klienta nowy harmonogram Zajęć z odpowiednim, co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem przed wejściem w życie tego harmonogramu, w formie elektronicznej – wiadomości e-mail lub sms na adres e-mailowy lub nr tel. Klienta/Przedstawiciela ustawowego klienta podany przy zawieraniu Umowy.
- Brak odpowiedzi Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta na wiadomość zawierającą zmieniony harmonogram w terminie 3 dni od otrzymania tej wiadomości oznacza akceptację nowego harmonogramu. W takim przypadku Umowa obowiązuje w dalszym ciągu, ze zmianą w zakresie harmonogramu zajęć.
- W przypadku braku akceptacji zmienionego harmonogramu Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta będzie uprawniony do rozwiązania Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia w terminie 3 dni od otrzymania wiadomości, o której mowa w ust. 10.
- W przypadku stwierdzenia w toku Zajęć przez prowadzącego te zajęcia nauczyciela / instruktora, że poziom wiedzy, umiejętności i rozwoju Uczestnika nie jest odpowiedni do poziomu zaawansowania danej grupy zajęciowej, Usługodawca kontaktuje się z Klientem/Przedstawicielem ustawowym Klienta w formie telefonicznej bądź w wiadomości e-mail z propozycją zmiany grupy zajęciowej na grupę o niższym bądź wyższym poziomie zaawansowania.
- W przypadku akceptacji przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta zmiany grupy zajęciowej, wyrażonej w formie wiadomości e-mail, Umowa obowiązuje w dalszym ciągu ze zmianą w zakresie poziomu zaawansowania grupy zajęciowej. Zmiana poziomu zaawansowania grupy zajęciowej może wiązać się ze zmianą opłaty za dane Zajęcia przy uwzględnieniu zależności, że wysokość opłaty za niższy poziom zaawansowania jest z reguły mniejsza, niż w przypadku wyższego poziomu zaawansowania. Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta jest informowany w wiadomości e-mail przez Usługodawcę o nowej wysokości opłaty, w sytuacji akceptacji zmiany grupy zajęciowej w trakcie trwania Umowy. Nowa wysokość opłaty będzie obowiązywała po jej zaakceptowaniu przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta w formie wiadomości e-mail, od momentu rozpoczęcia przez Uczestnika lekcji w nowej grupie zajęciowej.
- W przypadku braku akceptacji przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta zmiany grupy zajęciowej, Umowa będzie obowiązywała na dotychczasowych zasadach. W takiej sytuacji Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta przyjmuje do wiadomości i akceptuje fakt, że poziom zajęć, na które uczęszcza Uczestnik może być nieadekwatny do jego umiejętności i wiedzy.
- Usługodawca będzie uprawniony do odwołania Zajęć w sytuacjach nagłych i nieprzewidzianych, takich jak: choroba, niedyspozycja nauczyciela – przy braku możliwości zorganizowania zastępstwa, przerwy w dostawie energii elektrycznej, wody i innych mediów, inne wypadki losowe.
- W sytuacji odwołania Zajęć Usługodawca zapewni przeprowadzenie takich Zajęć w innym terminie. W przypadku braku takiej możliwości z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy, jak również z powodu braku możliwości uczestniczenia przez Uczestnika w Zajęciach w innym terminie, opłata za takie Zajęcia zostanie zaliczona na poczet opłaty za kolejny miesiąc, bądź zwrócona Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu Klienta, w sytuacji gdy odwołanie Zajęć nastąpiło w ostatnim miesiącu obowiązywania Umowy.
- Usługodawca będzie uprawniony do rozwiązania grupy zajęciowej w przypadku, gdy:
- liczba uczestników spadnie poniżej czterech;
- nauczyciel prowadzący zajęcia będzie długotrwale niezdolny do prowadzenia tych zajęć, tj. przez dłużej niż 1 miesiąc, a Usługodawca nie będzie w stanie zapewnić stałego zastępstwa.
- W sytuacji, o której mowa w ust. 18 lit. a) Umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu z momentem powiadomienia Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta o przyczynie rozwiązania grupy zajęciowej.
- W sytuacji, o której mowa w ust. 18 lit. b) Umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu po upływie 1 miesiąca niezdolności nauczyciela do prowadzenia zajęć, z momentem powiadomienia Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta o tej okoliczności
- W przypadkach automatycznego rozwiązania Umowy określonych w ust. 18-20 Usługodawca niezwłocznie zwraca Klientowi opłaty za niewykorzystane Zajęcia, nie później niż w terminie 14 dni od rozwiązania Umowy w tym trybie.
- Lekcje nie odbywają się w czasie dni ustawowo wolnych od pracy.
- W przypadku uporczywego naruszania przez Uczestnika zajęć zasad określonych w §8 pkt 3, Usługodawca zastrzega prawdo od usunięcia uczestnika z listy zajęć bez możliwości powrotu.
- W sytuacji, kiedy Klient zataił istotne fakty mające wpływ na uczestnictwo dziecka w zajęciach, Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Uczestnika z zajęć, jeżeli fakty te są na tyle istotne, że mają znaczący wpływ na przebieg zajęć, bezpieczeństwo i komfort uczestników, jak również prowadzących i innych pracowników Usługodawcy.
§8 Prawa i obowiązki Klienta – Uczestnika
- Uczestnik jest uprawniony do uczestniczenia w Zajęciach, których dotyczy Umowa, w ramach których może korzystać z udostępnianej przez Usługodawcę bazy dydaktycznej w postaci sprzętu edukacyjnego, podręczników i innych materiałów.
- Uczestnik jest zobowiązany do regularnego uczęszczania na Zajęcia, których dotyczy Umowa.
- Uczestnik zobowiązany jest:
- do zachowywania się w czasie zajęć w sposób kulturalny, zgodny z zasadami współżycia społecznego, z poszanowaniem godności innych uczestników zajęć, Usługodawcy, instruktorów.
- do przestrzegania regulaminu zajęć i poleceń osoby sprawującej nad nim opiekę.
- do dbania o powierzony mu sprzęt.
- punktualności i rzetelnego przygotowywania się do Zajęć.
- W przypadku uporczywego naruszania przez Uczestnika powyższych zasad podczas Zajęć, będzie on zobowiązany przez nauczyciela do opuszczenia zajęć, a o fakcie tym zostanie poinformowany Rodzic / Opiekun.
- Uczestnik jest uprawniony do ubiegania się o zmianę grupy zajęciowej na grupę o niższym bądź wyższym poziomie zaawansowania w przypadku stwierdzenia przez niego bądź jego Przedstawiciela ustawowego, że poziom jego wiedzy, umiejętności i rozwoju nie jest odpowiedni do poziomu zaawansowania grupy zajęciowej, do której uczęszcza. Zmiana grupy zajęciowej będzie możliwa w takim przypadku wyłącznie po uzyskaniu pozytywnej opinii nauczyciela / instruktora – § 7 ust. 14 stosuje się odpowiednio.
- Czas trwania Zajęć oraz częstotliwość odbywania Zajęć są uzależnione od rodzaju/przedmiotu grupy zajęciowej. Informacje te podawane są w opisach poszczególnych rodzajów/przedmiotów grup zajęciowych na stronie internetowej Usługodawcy, pod adresem: https://www.kids.emt-systems.pl/.
- Uczestnik zobowiązany jest do zachowywania się w czasie Zajęć w sposób zgodny z zasadami współżycia społecznego, z poszanowaniem godności innych uczestników zajęć, Usługodawcy, nauczycieli i innych pracowników Usługodawcy. W przypadku uporczywego naruszania przez Uczestnika powyższych zasad podczas Zajęć, będzie on zobowiązany przez nauczyciela do opuszczenia lekcji.
- Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane przez Uczestnika w mieniu Usługodawcy oraz szkody w mieniu i na osobie u innych Uczestników, u Usługodawcy, nauczycieli i innych pracowników Usługodawcy.
- Nieobecność Uczestnika na lekcji nie uprawnia do zmniejszenia opłaty.
§9 Czas trwania Umowy, okres wypowiedzenia
- Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony.
- Klient jest uprawniony do rozwiązania Umowy do 25-tego dnia każdego miesiąca, ze skutkiem od następnego miesiąca po złożeniu oświadczenia o rozwiązaniu Umowy.
- Klient jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadkach określonych w Regulaminie oraz w przypadku rażącego naruszania Umowy przez Usługodawcę.
- W przypadku brak uiszczenia przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta opłaty za Zajęcia do ostatniego dnia miesiąca, w którym odbywały się lekcje na podstawie Umowy, prawo Uczestnika do uczestnictwa w Zajęciach grupowych zostaje zawieszone od następnego miesiąca, do czasu wpływu opłaty za poprzedni miesiąc na rachunek bankowy Usługodawcy.
- W przypadku braku uiszczenia przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta opłaty za Zajęcia za dany miesiąc do 10-tego dnia kolejnego miesiąca, Umowa ulega automatycznemu rozwiązaniu.
- Usługodawca jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym w następujących przypadkach:
- uporczywego zachowania Uczestnika w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego podczas Zajęć oraz poza tymi zajęciami, na terenie placówki Usługodawcy,
- podjęcia przez Uczestnika zachowań bezprawnych podczas Zajęć oraz poza tymi zajęciami, na terenie placówki Usługodawcy.
- Oświadczenie Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta o rozwiązaniu Umowy może nastąpić w formie elektronicznej – wiadomości e-mail przesłanej na adres Usługodawcy, tj. kids@emt-systems.pl, bądź w formie pisemnego oświadczenia przesłanego przesyłką poleconą na adres Usługodawcy, tj. ul. Centralna 35/1, 44-240 Żory.
- Oświadczenie Usługodawcy o rozwiązaniu Umowy może nastąpić w formie elektronicznej – wiadomości e-mail przesłanej na adres Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta podany przy zawieraniu Umowy, bądź w formie pisemnego oświadczenia przesłanego przesyłką poleconą na adres zamieszkania/adres korespondencyjny podany w trakcie zawierania Umowy.
§10 Ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy, bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8.
- Skorzystanie z prawa do odstąpienia od Umowy następuje poprzez złożenie przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu bądź w jakiejkolwiek innej formie w sposób wyraźny i jednoznaczny wskazującej na wolę odstąpienia od Umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone w następujący sposób:
- poprzez przesłanie przesyłką poleconą na adres główny prowadzenia działalności przez Usługodawcę, tj. ul. Centralna 35/1, 44-240 Żory,
- poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej Usługodawcy: kids@emt-systems.pl
- Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarcza wysłanie oświadczenia w któryś z powyższych sposobów przed upływem 14-dniowego terminu od zawarcia Umowy.
- W sytuacji skorzystania przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta z ustawowego prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Usługodawca jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu na rzecz Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta opłat uiszczonych za uczestnictwo w Zajęciach. Zwrot opłat przez Usługodawcę nastąpi w terminie maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania przez niego oświadczenia Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta o odstąpieniu od Umowy.
- Zwrot opłaty dokonanej przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta nastąpi na ten sam nr rachunku bankowego, z którego opłata ta została dokonana, chyba że Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta zażąda zwrotu opłaty w inny sposób, który nie będzie wiązał się dla niego z żadnymi kosztami.
- Gdy wykonywanie usług przez Usługodawcę na podstawie Umowy rozpoczęło się przed upływem ustawowego terminu do odstąpienia od takiej Umowy, wówczas w sytuacji skorzystania z ustawowego prawa odstąpienia od Umowy Usługodawca zwróci Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu Klienta uiszczone przez niego opłaty w wysokości pomniejszonej o opłaty za zajęcia, które odbyły się zgodnie z Umową do momentu skorzystania z prawa odstąpienia.
- W przypadku skorzystania przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w sytuacji gdy skorzystanie z tego prawa nastąpi już po rozpoczęciu świadczenia usług przez Usługodawcę na podstawie zawartej Umowy, wówczas będzie on zobowiązany do zapłaty za te lekcje Zajęć, które odbyły się do momentu skorzystania z powyższego prawa.
- W przypadku wysłania przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w formie elektronicznej, na adres e-mail Usługodawcy, wówczas Usługodawca niezwłocznie prześle Klientowi/Przedstawicielowi ustawowemu Klienta zwrotną wiadomość e-mail, zawierającą potwierdzenie otrzymania przez Usługodawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku skutecznego skorzystania przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta z prawa odstąpienia Umowę uważa się za niezawartą.
§11 Reklamacje i sposoby pozasądowego rozwiązywania sporów
- Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta ma uprawnienie do składania reklamacji w sprawach dotyczących sposobu zawarcia Umowy z Usługodawcą, a także wykonywania tej Umowy przez Usługodawcę.
- Reklamacje należy składać drogą mailową na adres: kids@emt-systems.pl lub pisemnie na adres ul. Centralna 35/1, 44-240 Żory.
- Prawidłowo złożona reklamacja
powinna zawierać następujące dane:
- Oznaczenie Uczestnika oraz również ewentualnie jego Przedstawiciela ustawowego, jeżeli Uczestnik jest osobą niepełnoletnią (imiona, nazwiska, adresy e-mail, adres zamieszkania/adres korespondencyjny);
- Opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.
- Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację w formie w jakiej została ona złożona w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
- Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta ma możliwość zwrócenia się o mediację lub rozstrzygniecie sporu z Usługodawcą, powstałego na tle realizacji Umowy, do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Katowicach. Wzór wniosku o rozpoznanie sporu przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki dostępny jest na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach pod adresem: http://www.katowice.wiih.gov.pl/p,177,wniosek.
- Klient/Przedstawiciel ustawowy Klienta ma również możliwość zwrócenia się o rozpatrzenie sprawy sporu z Usługodawcą do właściwego Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów a także uzyskania pomocy w sporze z Usługodawcą we właściwej miejscowo Federacji Konsumentów.
§12 Ochrona danych osobowych
Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów i Przedstawicieli ustawowych Klientów określone są w Klauzuli informacyjnej, stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
§13 Postanowienia końcowe
- Regulamin może ulec zmianie. W przypadku zmiany Regulaminu, zostanie on umieszczony na stronie internetowej Usługodawcy, pod adresem: www.kids-emt-systems.pl/regulamin.
- Zmiana Regulaminu będzie skuteczna po upływie 14 dni od umieszczenia nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Usługodawcy.
- Do Umów zawartych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu stosuje się Regulamin o treści obowiązującej w dacie zawarcia tych Umów.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta na przedstawienie mu informacji, o których mowa w art. 12 ustawy o prawach konsumenta na trwałym nośniku w postaci załącznika w formacie pdf. do wiadomości e-mail przesłanej na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta/Przedstawiciela ustawowego Klienta przy zawieraniu Umowy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2020r.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, w szczególności w zakresie odnoszącym się do praw i obowiązków Stron, stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw, w tym Ustawy o prawach konsumenta.